貓王

艾維斯普里斯萊        

 

           

Wooden heart Elvis Presley

Can't you see I love you
Please don't break my heart in two
That's not hard to do
'cause I don't have a wooden heart

我愛你,難道你不明白?
請不要讓我的心碎成兩半
那一點都不難
因為我的心不是木頭做的

 


And if you say goodbye
Then I know that I would cry
Maybe I would die
'cause I don't have a wooden heart

 如果你和我道別
我知道我一定會傷心落淚
說不定還會死掉
因為我的心不是木頭做的

 


There's no strings upon this love of mine
It was always you from the start

我的這份愛沒有絲線綁住
從一開始,就一直屬於你

  
Treat me nice
Treat me good
Treat me like you really should
'cause I'm not made of wood
And I don't have a wooden heart

好好對待我
對我好一點
像盡你的本份一樣對待我
因為我不是木頭做的
我也沒有一顆木製的心

 

 這是德文,翻譯成中文大概是:

  

Muss i denn, muss i denn
Zum Stadtele hinaus
Stadtele hinaus
Und du, mein schat, bleibst hier?

"因此我必須 因此我必須

離開到城裏去 到城裏去

然而妳 我親愛的人 必須留下來"

 

  

  There's no strings upon this love of mine
It was always you from the start

我對你的愛是沒有底線的
一直都放你在心裡面

 

 Sei mir gut
Sei mir gut
Sei mir wie du wirklich sollst
Wie du wirklich sollst

"善待我

                        善待我                       

以妳應該的方式對待我

以妳應該的方式"

       

 'Cause I don't have a wooden heart

因為我的心不是木頭做的

 

    

2017.07.15(po)                                                                                  

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 星之 的頭像
    星之

    ☆ 星之☆ 部落格

    星之 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()